Рiвненська Єпархiя Українська Православна Церква
Наша кнопка
Хочеш допомогти сайту? постав нашу кнопку Свято-Михайлiвський храм села Зоря
Нашi партнери

Presentation_of_Jesus_in_the_Temple-web-460x600Стрітення Господнє – одне з Двунадесятих свят Православної Церкви. Це свято Господсько-Богородичне і воно э непереходящим, тобто святкується завжди в числі: 15 лютого (2 лютого ст. ст.). Стрітення відзначається на 40 день після Різдва Христового, в пам’ять про те, як Діва Марія з Йосифом принесли семитижневого первістка Ісуса до Єрусалимського храму для посвячення Богові, за законом Мойсея. Їх зустріли старець Симеон і пророчиця Анна. Саме там понад дві тисячі років тому праведний Симеон узяв на руки Немовля, у приході Якого свого часу засумнівався. Сліпець прозрів і втішено промовив : «Нині, Владико, відпускаєш раба Твого за словом Твоїм у мирі, бо мої очі бачили спасіння Твоє, що Ти приготував перед усіма народами». На згадку про цю євангельську подію на кожному вечірньому богослужінні звучать слова Симеона Богоприїмця —  «Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко…».
Отже, Стрітення – це свято зустрічі людини з Богом. Стрітення – це момент часу, в який зустрілись Старий і Новий Заповіт, древній світ і християнство. Як писав єпископ Феофан Затворник: «В лиці Симеона весь Старий Заповіт, невикуплене людство, з миром відходить у вічність, уступаючи місце християнству…».
Також 15 лютого, у день Стрітення Господнього, святкується  Міжнародний день православної молоді. Це свято встановлене рішенням 14-ї асамблеї Всесвітнього Православного Молодіжного Руху в 1992 році з благословення предстоятелів усіх Православних Церков світу.

Стрітенські свічки

На Стрітення в храмах освячують воду та свічки. У Православ’ї чин освячення свічок відбувається як знак освячення та очищення світу істинним Світлом Христового Євангелія. Ми просвітилися світлом Христової істини, про що нам нагадують запалені свічки.

Церква вчить своїх вірних чад не надавати освяченим свічкам якогось магічного або чудодійного значення: «Стрітенська свічка нагадує нам про запаленому в кожному з нас вогнику благодаті Божої, який треба зберігати в собі на всьому нашому земному шляху. У міру того, як ми зберігаємо і захищаємо цю іскорку віри в наших серцях, ми протистоїмо силам зла, які постійно нас оточують і намагаються віддалити нас від ще одного Світоча – світла Вічного життя, Який освічує цей шлях ».
Стрітенські свічки зберігаються благочестивими християнами весь рік і запалюються під час домашньої молитви; можна їх запалювати і в особливих випадках — наприклад, під час молитви за хворих, у моменти душевних тривог і хвилювань. Також є звичай запалювати ці свічки великим постом за богослужінням: на каноні Андрія Критського, страсних Євангеліях і т. д.
Освячуємо свічки у церкві нашою молитвою і в молитвах на освячення свічок прохаємо про те, “щоб, як запалені свічки своїм світлом розганяли нічний морок, так і наші душі, просвічені Духом Святим, уникали гріховної тьми (сліпоти духовної).”
Стрітенська свічка сильна тим, що є символом просвіченості нашого серця самим же Духом Святим. Символ має зближувати до Бога, а не віддалювати. Якщо цього немає й свічка сприймається просто як обряд або традиція і її ставлять на видному місці і не запалюють для молитви, або й кладуть десь у скриню, то вона втрачає свій зміст і перетворюється на магізм. Магізм віддаляє від Бога і духовності.
Потрібно розуміти, що не сама свічка має силу, а молитва біля цієї свічки стає сильнішою, бо свічка була освячена особливим чином спільною молитвою у Божому храмі. Тому, коли хтось молиться при Стрітенській свічці, то молиться із цілою церквою, яка і освячувала її та згодилась в тому, щоб молитва всіх нас була вислухана.
Не правильно також вважати нібито стрітенська свічка оберігає від грому. Наші прадіди справді запалювали ці свічки під час громовиць, зовсім не надаючи їм магічного змісту. Вони завжди запалювали свічку, коли ставали на молитву. Головною була молитва, а свічка тільки допомагала, нагадувала про необхідність теплої, щирої молитви до Бога. У наш же час свічку палять, а про молитву забули.

Добавить комментарий

Православний календар