Рiвненська Єпархiя Українська Православна Церква
Наша кнопка
Хочеш допомогти сайту? постав нашу кнопку Свято-Михайлiвський храм села Зоря
Нашi партнери

Наступним таїнством для новоохрещеного християнина є Миропомазання. У Таїнстві Миропомазання ми отримуємо «печать дару Духа Святого» (Рим. 8; 1 Кор. 1, 21–22). Миропомазання, за своєю суттю, є відмінним від таїнства Хрещення, але водночас є, так би мовити, його продовженням, другим етапом у духовному житті людини, яка стала християнином. Хрещення, як було зазначено вище, є таїнством, яке відчиняє людині двері до Царства Христового, таїнством, через яке людина народжується для життя духовного і стає членом християнського суспільства. Але, щоб стати достойним членом християнського суспільства, недостатньо мати лише один доступ до нього. Задля здійснення головної мети життя – досягнення спасіння – людина і стає членом Церкви Христової. І щоб виконати цю мету, християнин повинен мати певні духовні сили, і сили незвичайні, а благодатні, бо й Царство Христове є благодатним царством. Саме такі благодатні сили й даються кожному новому членові Церкви через друге таїнство – таїнство Миропомазання.
За догматичним визначенням Миропомазання є таїнством, через яке новоохрещеній людині дається дар Духа Святого. Про цей дар Христос говорив учням на Таємній Вечері: «… Я ублагаю Отця, і дасть вам іншого Утішителя, щоб був із вами повік – Духа правди…» (Ін. 14, 16–17).
Під час таїнства християнину здійснюється помазання частин його тіла освяченим миром із виголошенням слів «печать дару Духа Святого», даються благодатні сили, які необхідні для його укріплення і зростання у духовному житті. Отже, за своєю суттю, таїнство Миропомазання дає охрещеній людині сили для повноцінного християнського життя, сили, які необхідні для досягнення спасіння.
Два цих таїнства у сучасній літургійній практиці становлять єдиний сакраментальний акт, який називають одним словом, – Хрещення.
За традицією Церкви младенця необхідно охрестити на восьмий день життя. Зрозуміло, що в такому віці вимагати від нього віри і покаяння – двох головних вимог єднання з Богом – неможливо. Тому з давніх часів з’явилися хрещені батьки – люди, за вірою яких охрещують немовлят.

 

Православний календар